Orientatieweek

11 september 2017 - Praag, Tsjechië

VUniversiteitandaag is officieel de Orientatieweek begonnen waarin een hoop administratieve en kennismakende activiteiten worden georganiseerd. Na een welkomst woordje in de collegezaal kregen we een envelop vol met papierwerk waar we later mee naar het Centraal Station moesten om een langdurig vervoersbewijs aan te vragen. Ik heb nog nooit iemand zo chagrijnig en onbeleefd achter een loket zien zitten. Gelukkig waren wij een van de eerste studenten die daar aankwamen want ik wil niet weten hoe de mevrouw er een paar uur later bij zat. Gelukkig was mijn Tsjechische buddy mee gegaan naar het station aangezien zij al verwacht had dat de medewerkers niet op ons zaten te wachten. Hierdoor kon de vrouw in het Tsjechisch chagrijnig zijn wat denk ik toch al heel erg scheelde voor haar. Maar na dit hele gedoe hadden we dan toch eindeliAllemaal nodig als bewijs 'OV kaart'jk onze Tsjechische 'OV kaart(en)' want je moet hier echt drie kaartjes meeslepen om aan te tonen dat je een geldig kaartje hebt.

Morgen krijg ik een college over de Tsjechische taal en eentje over culturele verschillen. Nou, de eerste hebben we alvast gevonden.. Rond het middageten zit iedereen hier met een biertje op het terras haha. Verder heb ik woensdag nog een teamgame waarbij we tegen andere teams moeten strijden en hiermee de campus verkennen en vanaf vrijdag t/m zondag gaan we op kamp met 110 buitenlandse studenten die zich hiervoor hebben opgegeven om elkaar te leren kennen.

Kortom, nog even een weekje genieten en leuke dingen doen voor het echte leven weer begint..

Tram​